Algemene voorwaarden

Heb je een vraag? Ons contacteren is mogelijk per e-mail, via het contactformulier of telefonisch tijdens de openingsuren van de winkel op het nummer 0468 102 704.

Betaling

Je bestelling online betalen kan via overschrijving, Visa, MasterCard of PayPal. Kies je voor afhalen in de winkel, dan kan je ook cash of met Bancontact betalen.

Verzendkosten

We verzenden naar België en Nederland (contacteer ons voor andere landen). De te betalen verzendkosten worden aangeduid in het winkelwagentje. Het is mogelijk dat om specifieke redenen toch een afwijkend tarief van toepassing is. In dat geval heb je de mogelijkheid om het afwijkend tarief te aanvaarden, of je bestelling te annuleren.

Prijzen

Alle prijzen op onze website en in onze e-mails zijn inclusief 21% BTW en exclusief eventuele verzendingskosten en transactiekosten die via het winkelmandje worden ingesteld en verrekend. Al onze prijzen en kosten zijn vermeld onder voorbehoud van vergissingen.

Geldigheidsduur prijzen

Alle vermelde prijzen (dus ook soldenprijzen) zijn geldig tot 30 september van het lopende jaar tijdens de periode april-september en tot 30 maart van het lopend jaar tijdens de periode oktober-maart.

Niet beschikbare items

Onze voorraad wordt niet realtime aangepast aan de reële voorraad in onze winkel. Het kan steeds gebeuren dat een besteld item niet meer beschikbaar is. Is dit het geval, dan brengen we je hiervan op de hoogte. Je kan het niet beschikbare item dan annuleren of (indien mogelijk) bijbestellen.

Betaaltermijn bij overschrijving

Onbetaalde bestellingen vervallen 7 kalenderdagen na bestelling. De gereserveerde items keren dan terug naar ons aanbod zodat ze door anderen kunnen gekocht worden. Het kan enkele dagen duren eer je overschrijving uitgevoerd is. Een screenshot van je online overschrijving geldt als betaalbewijs om ons sneller door te geven dat je reeds betaald hebt.

Termijn bij afhalen

Onbetaalde bestellingen die nog af te halen zijn, vervallen 7 kalenderdagen na bestelling. De gereserveerde items keren dan terug naar ons aanbod zodat ze door anderen kunnen gekocht worden. Bestellingen kunnen ook op afspraak buiten de openingsuren opgehaald worden.

Bestelling wijzigen?

Zolang je pakket nog niet verstuurd is, kan je ons wijzigingen in de bestelling doorgeven:
  • Te wijzigen leveringsadres of andere gegevens
  • Toe te voegen items (Maak een nieuwe bestelling in de webshop)
  • Te wijzigen items (Stuur ons een e-mail)
  • Te verwijderen items (Stuur ons een e-mail)

Wij bevestigen elke wijziging via e-mail, geven bijhorende betalingsinstructies en betalen items terug indien van toepassing.

Bestelling annuleren?

We onderscheiden 3 gevallen:

Geval 1: Nog niet betaald – De bestelling wordt direct geschrapt.
Geval 2: Betaald maar pakket nog niet verstuurd of afgehaald – We storten het betaalde bedrag terug.
Geval 3: Betaald en het pakket is reeds onderweg of in jouw bezit – Zie verder bij Omruilen of terugsturen.

Omruilen – terugsturen – herroepingsrecht – retour

Je hebt het recht om af te zien van je aankoop of je items om te ruilen zonder opgave van motieven, binnen 14 kalenderdagen vanaf de dag die volgt op de levering. Je dient in dat geval ons het pakket volledig, in onberispelijke staat terug te bezorgen. Dat kan door het binnen te brengen in de winkel of door het op eigen kosten naar ons terug te sturen. Terugsturen gebeurt op eigen verantwoordelijkheid. Stuur ons het pakket daarom niet als gewone zending, maar maak steeds gebruik van een pakketdienst zoals bPack of Kiala. Je maakt pas aanpraak op terugbetaling of omruilen wanneer het pakket terug in ons bezit is. Het is tevens verplicht om ons het trackingnummer van de pakketdienst te bezorgen wanneer je een pakket terugstuurt.

Omruiling – je komt best eens langs in de winkel (Gent) om je items om te ruilen. Je kan ook een nieuwe bestelling doen op de website en ons laten weten dat het om een omruiling gaat. Verschillen met het reeds betaalde bedrag worden verreffend.

Terugstorting – Wanneer we het pakket volledig en in onberispelijke staat ontvangen hebben, storten we het betaalde bedrag voor je bestelde items terug. Verzendingskosten betalen we niet terug omdat de verzending niet annuleerbaar is. Eventuele transactiekosten worden wel mee teruggestort.

Let op: Beschadigde, bevuilde of onvolledige items worden niet teruggenomen en komen dus niet in aanmerking voor terugbetaling of omruiling.